Sosyal Medyada Postmodern Kolajlar: Sanat ve Hızlı Tüketim

Author:

Number of pages:
1-16
Language:
Türkçe
Year-Number:
2019-3

Modernizmin sonrasında 1980'lerden itibaren gündeme gelen postmodernizm, özgün ve yaratıcı olmaya değil, sıradan, kusurlu, ulaşılabilir olmaya odaklanmaktadır. Bunun yanında postmodernizm tekonolojinin ve fabrikasyon üretimin ve tüketimde tektipleşmenin etkisiyle seri üretim, hızla çoğaltılma üzerine de odaklanmaktadır. Seri üretim sonrasında, üretilenlerin hızlı tüketimi, günlük kent yaşamının ayrılmaz parçası olarak toplumu oluşturan bireylerin alışkanlıkları arasında yerini almıştır. Geçmişe ve bugüne ait göstergelerin, toplumun hafızasında yer edinmiş klasik sanat yapıtlarının harmanlanarak oluşturulduğu postmodern sanat çalışmaları, iki farklı döneme ait günlük pratiklerin yeniden yorumu olarak karşımıza çıkmaktadır. Hızlı tüketimin sanal ortamda vücut bulmuş hali olarak sosyal medya, birçok deneysel tasarım çalışması gibi; sanatın ve hızlı tüketimin postmodern kolajlar aracılığıyla da paylaşıldığı bir platformdur. Sanatçıları sayesinde ün kazanmış ve klasikleşmiş heykeller, resim yapıtlarındaki modeller gündelik yaşantının içinde hızlı tüketim ürünleri, markalarıyla ilişkilendirilerek yeniden üretim biçimde yorumlanmaktadır. Bu çalışmada, sosyal medya üzerinde yer alan "mikeshake.net" adresinde sergilenen postmodern kolaj tasarımları, sanat ve hızlı tüketim üzerinden ilişkilendirilerek göstergebilimsel yöntemle incelenecektir.

Keywords


Postmodernism, which emerged from the 1980s onwards after modernism, focuses on being ordinary, flawed, accessible, not original and creative. In addition to this, postmodernism focuses on the rapid reproduction of mass production with the effect of tectonology and fabricated production and uniformization in consumption. After mass production, the rapid consumption of the products has become one of the habits of the individuals who form the society as an integral part of daily urban life. Postmodern works of art, where the indicators of the past and the present are blended together with the classical works of art in the memory of the society, appear as reinterpretations of daily practices of two different periods. Social media as the incarnation of fast consumption in the virtual environment, is a platform where art and fast consumption are shared through postmodern collages like many experimental design works. The sculptures that have gained fame and classicism thanks to their artists and the models in the paintings are interpreted as remanufacturing in connection with fast-moving consumer goods and brands in daily life. In this study, postmodern collage designs exhibited at "mikeshake.net" on social media will be examined through semiotic method by relating art and fast consumption.

Keywords

Article Statistics

Number of reads 3,764
Number of downloads 1,667

Share

Uluslararası Sanat ve Estetik Dergisi
E-Mail Subscription

By subscribing to E-Newsletter, you can get the latest news to your e-mail.