Özet Gösterim sanatlarının en kapsamlısı olarak bilinen opera sanatı 16. Yüzyıl da İtalya’da doğmuştur. İlk ortaya çıkışından bu yana sürekli gelişen ve diğer sanat türlerinde olduğu gibi ortaya çıkan hemen her akımdan etkilenerek işleniş olarak değişim de gösteren opera sanatında sayısız eser bestelenmiş ve çok sayıda opera eseri günümüzde de sahnelenerek dünya opera repertuarında yer edinmiştir. Bestelenen bu eserlerin bestecilerine bakıldığında erkek opera bestecileri ile karşılaştırılınca, kadın bestecilerin sayısal anlamda gözle görülür oranda az oldukları bilinen bir gerçek olarak karşımıza çıkmaktadır. Böyle bir görünüme sebep olarak, durumun erkeklerin yeteneksel üstünlüklerinden mi kaynaklandığı, yoksa kadın opera bestecilerinin sayısal azlığına etkisi olabilecek başka faktörlerin mi bulunuyor olması sorusu akıllara gelmektedir. Bu çalışmanın amacı, opera sanatının tarihsel gelişimi sürecinde kadın opera bestecilerine yer verilerek, erkek opera bestecileri ile karşılaştırıldıklarında fark edilen azınlıklarına neden olabilecek olguları incelemektir. Çalışma, nitel araştırma yöntemine dayalı olarak Doküman incelemesi ile gerçekleştirilmiştir. İlk olarak bu konuda daha önce yapılan çalışmalara ulaşabilmek için gereken kaynak taraması yapılmış, bulunan kaynaklar, ikincil araştırma yöntemi olarak bilinen internet kaynaklı veri toplama yöntemi ile desteklenmiştir. Araştırmanın sonucunun konu ile ilgili gelecekte yapılacak olan çalışmalarda araştırmacılar için yararlı olacağı düşünülmektedir.
Abstract The art of opera, known as the most comprehensive of the performing arts, was born in Italy in the 16th century. Since its first emergence, as in other branches of art, numerous works have been produced in the art of opera, which has been constantly evolving and showing changes by being influenced from almost every movement that emerged, and many works of opera have been staged and they have gained their place in the world opera reportoire today. When we look at the compositions of the composers, it is a known fact that female opera composers have fewer numerical numbers compared to male ones. At this point of the matter, the question arises whether the reason for this is due to the superiority of males in skills or the other factors that may have an effect on the numerical fewness of female opera composers. The aim of this study is to address female opera composers in the historical development of the art of opera and to examine the phenomena which may result in conspicuous fewness of female opera composers when compared to male ones. The study was carried out by document analysis based on qualitative research method. In the first place, the resources needed to be able to reach the previous studies were scanned and then the resources found were supported by the internet-based data collection method, which is known as secondary research method. The results of this study are thought to be beneficial for the researchers who will do scientific studies on the,subject.
By subscribing to E-Newsletter, you can get the latest news to your e-mail.