Sanatın ne olduğuna dair tanımlamalar çok çeşitli olmakla birlikte sanat eserlerinin, duygularımızı harekete geçirdiği, bizi düşündürdüğü ve bazen derin hayallere sürüklediği bir gerçektir. Sanat eserlerinde konu edinilen şey her ne ise sanatın nesnesi konumundadır. Nesne insanın anlamlandırdığı bir varlık olarak sanatta derin düşünceleri ve duyguları yansıtan izleyicilerle güçlü bir bağ kurarak değer kazanır. Sanatçılar da kişisel veya toplumsal değeri olan nesneleri eserlerinde yansıtarak onları fetişleştirebilirler ya da fetişleşmiş olan nesneleri sanat nesnesi konumuna koyabilirler. Çünkü fetiş nesneler sıradan bir nesne olmadığı için algıyı zorlayabilir ve yaratıcılığın sınırlarını genişletebilir. Postmodernizmden sonra daha çok odaklanılan fetiş nesne, günümüzde de ilgi çekici durumdadır. Bu makalede tarihsel yöntem taramasıyla elde edilecek bilgiler ışığında fetişizmin ve fetiş nesnenin sanatçıların kullandığı bir konu olarak önemli bir yer tuttuğu anlatılacaktır.
Although there are many different definitions of what art is, it is a fact that works of art stimulate our emotions, make us think, and sometimes drag us into deep dreams. Whatever is the subject of works of art is the object of art. As an entity that people give meaning to, the object gains value by establishing a strong bond with the audience, reflecting deep thoughts and emotions in art. Artists can fetishize objects that have personal or social value by reflecting them in their works, or they can turn fetishized objects into art objects. Because fetish objects are not ordinary objects, they can challenge perception and expand the limits of creativity. The fetish object, which became more focused after postmodernism, is still interesting today. In this article, it will be explained that fetishism and the fetish object have an important place as a subject used by artists, in the light of the information obtained through historical method scanning.
By subscribing to E-Newsletter, you can get the latest news to your e-mail.